RSS

Buku Dah Sampai!!

17 Jul

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Cikgu!

akhirnya, buku yang dinanti-nantikan oleh semua cikgu sivik tingkatan 1 di seluruh Malaysia telah tiba…setelah mengharungi pelbagai cabaran dan rintangan, Band Up! Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tingkatan 1 untuk PBS sudah bersedia untuk beraksi bersama cikgu-cikgu dan murid-murid yang bakal memilikinya🙂 …
 

 sampai lebih kurang pukul 12 tengahari td di kala langit mendung diiringi hujan renyai..rasa lega sangat bila dapat pegang buku ni pastu belek satu-satu helai mukasurat dia..dan nak menyambut buku ni punya pasal, saya hari ni amik CRK (cuti rehat khas) dengan sebab “balik kampung membantu pindah barang”, tak tipu aah, memang balik kampung pindah barang pun…jadi, saya nak mintak maaf kepada rakan-rakan cikgu di sekolah yang terpaksa relief kelas saya, tapi takpe, pasal hari ni hari mula ujian setara…so, takde PnP🙂 …
 
 
saya nak ucapkan jutaan terima kasih kepada Encik Hamid, Encik Hafiz dan ahli-ahli dari Percetakan Hamid Bersaudara kerana telah bertungkus lumus membantu saya menyiapkan buku ni…walaupun saya datang lewat malam, ada masalah dengan rekaan kulit, mereka tetap gigih membantu saya memastikan buku Band Up! ini dapat disiapkan mengikut jadual..
 
 
seperti yang saya telah bagitau cikgu-cikgu melalui emel-emel cikgu, buku ni takde kat kedai-kedai buku…ini untuk memastikan tiada kos tambahan dikenakan dan buku dapat dihasilkan dengan kualiti setanding buku-buku dari syarikat buku ternama..kepada cikgu-cikgu yang telah menempah buku dan akan mendapat buku tak lama lagi, cikgu boleh lihat kualiti bahan untuk kulit buku dan kertas untuk helaian dalam buku adalah terbaik…cuma yang tak berapa terbaik, design untuk helaian dalam buku jer…pasal design tu saya yang buat sendiri pakai microsoft word…saya x berapa pandai sangat nak design-design ni cikgu..tapi saya rasa ianya agak memadai la…
 
 
jadi, siang tadi jugak, saya dengan dibantu adik-adik lelaki saya, kita bertungkus lumus untuk sediakan buku-buku untuk dihantar kepada cikgu-cikgu…
 
 
resit-resit juga disediakan untuk tujuan tuntutan dan bukti pembelian..
 
 
tak sempat nak settlekan semua, jadi saya hantar dulu beberapa ke pejabat pos dan sempat dapatkan untuk penghantaran pos ekspress untuk hari ni (kutipan pukul 4)…sampai-sampai pejabat pos, petugas pos ekspress dah siap kumpul semua pos-pos ekspress untuk dikutip…jadi, ada cikgu yang mungkin boleh dapat esok dan selebihnya saya akan hantar esok pulak, InsyaAllah…
 
di sini saya ingin juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada beberapa buah sekolah yang telah memberikan sokongan terhadap usaha saya dengan menggunakan buku Band Up! Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan Tingkatan 1 untuk kegunaan PBS pendidikan sivik di sekolah masing-masing..seperti yang telah saya cadangkan kepada cikgu-cikgu, gunakanlah peruntukan yang telah diberi kepada sekolah bagi mendapatkan buku ini untuk setiap murid-murid tingkatan 1…ianya akan memudahkan cikgu-cikgu, murid-murid malah pihak sekolah juga…saya telah menyediakan satu pautan khas “Sekolah Band Up!” untuk menyenaraikan sekolah-sekolah yang menggunakan buku ini bagi kegunaan PBS di sekolah masing-masing…lagi banyak sekolah yang terlibat adalah lebih bagus kerana PBS bagi pendidikan sivik dan kewarganegaraan dapat diselaraskan, dipermudahkan dan dimantapkan pengurusannya…
 
 
27 Comments

Posted by on 17 July 2012 in Buku Evidens PBS

 

Tags: , , , ,

27 responses to “Buku Dah Sampai!!

  1. sarah

    17 July 2012 at 5:39 pm

    macam mana nak order? saya nak beli satu dulu

     
  2. nurdani

    18 July 2012 at 12:56 am

    tahniah cikgu! semoga terus berjaya dengan penghasilan PBS ni

     
  3. rafizah

    18 July 2012 at 1:28 am

    alhamdulillah….siap juga akhirnya..saya setia menanti..

     
  4. rahimah binti abdul akib

    18 July 2012 at 3:17 am

    saya pun nak order dua buah dulu, kalau dapat perkenan dr bos baru akan beli secara besar-besaran hi hi

     
  5. azma mat adam

    18 July 2012 at 8:09 am

    cikgu mcmn nk order..saya nk jugak…bagi saya 3buah boleh tak…

     
  6. Ned

    18 July 2012 at 10:06 am

    Siapa adik-adik lelaki yang membantu tu???

     
    • Cikgu Sivik

      18 July 2012 at 3:03 pm

      Saudara Azlan Azuan merangkap CEO Nafas Ilmu Enterprise dan saudara Fizree Fitree, Ketua Eksekutif Pemasaran Nafas Ilmu Enterprise🙂

       
  7. juhaidah

    18 July 2012 at 1:12 pm

    tahniah cikgu..saya baru dapat petang tadi bukunye..yang penting isinya tip top..hehe..tq atas usaha cikgu..

     
  8. ida

    18 July 2012 at 3:41 pm

    macam mana nak order..saya nak satu buah dulu.boleh cikgu email saya cara-caranya.tq

     
  9. noorfaezah binti zahari

    21 July 2012 at 1:41 pm

    macam mana nak order….saya nak satu buah..

     
  10. hafila

    25 July 2012 at 1:47 pm

    ozah..aku nk order sebuah leh x….nk bayr cmne..ne email aku.. miyukikudasai85@gmail.com.

     
  11. ejja

    30 July 2012 at 3:08 am

    salam…cikgu..mcm mna sy nk daptkn buku ini??…

     
  12. Nur Ruzaini bt Che Mansor

    31 July 2012 at 5:26 am

    salam…mcmana cara nak order bku ni?

     
  13. Nurulhuda binti Ali @ Hasim

    9 August 2012 at 3:38 am

    macam mana nak order?? saya pun nak sebuah buku ni!!

     
  14. Nurulhuda binti Ali @ Hasim

    9 August 2012 at 4:53 pm

    email saya ismieda@gmail.com, pls reply asap i reaaly need this book!!

     
    • Cikgu Sivik

      10 August 2012 at 3:08 am

      cikgu, saya dah emel kat cikgu dah maklumat berkenaan buku..sila check emel cikgu.

       
      • irana

        5 September 2012 at 1:38 am

        cikgu saya pun nak bli buku ini.jd cikgu emailkan cara pembelian buku ini ye di email saya. airana3181@yahoo.com. syukran

         
  15. cikgu rahmah

    10 August 2012 at 6:17 am

    akum….saya pun berminat nak order….tlg email saya qurratubiz@yahoo.com

     
  16. NURIDAH

    10 August 2012 at 5:38 pm

    sy nk tempah 1 dulu buku ni…. email sy.. nuridahzaimi@gmail.com

     
  17. Cikgu Reen

    13 August 2012 at 11:34 pm

    Salam. Saya amat berminat dgn buku Band Up! & nak order 1 naskhah dulu.. Tolong email saya utk info lebih lanjut.. Tk..

     
  18. allhanz

    4 September 2012 at 2:34 pm

    sy nak order 1 dulu buku ni…tolong email sy mcm mner sy nk dapatkanye…plz..urgent ni=)

     
  19. cikgu aisyah

    12 September 2012 at 1:53 pm

    salam….cikgu…saya nk bli 1 buku ni…ni emel sy…iman@fujiaire.com.my……tq….

     
  20. masliza

    25 September 2012 at 5:18 pm

    salam, cikgu sya nak order dua buah dlu. nak ketua bidang ckp ok bru, nak order satu kelas

     
    • Iman Jaffar

      26 September 2012 at 3:10 pm

      salam…tqvm,buku dh smpi ptg td…

       
  21. fdieza

    7 October 2012 at 12:45 pm

    ASSALAMUALAIKUM.. BUKU NI MASIH ADE LGI TAK… KALO ADE SY NAK 1 BOLEH KE…

     
    • Cikgu Sivik

      24 October 2012 at 4:23 pm

      waalaikumussalam…
      ade lagi cikgu…boleh emel sy utk dapatkan detail camna nak beli buku..

       
  22. Syida

    22 December 2012 at 1:28 pm

    Mcm mane nak order buku nie

     

Leave a Reply

 
